Covid 19 and TB

 Buna ziua, 

Revin dupa o pauza lunga cu un articol nou pe blog. In 2009 m-am imbolnavit de tuberculoza pulmonara si am fost tras pe dreapta 6 luni de zile, avand o planificare stricta lunara/trimestriala de a imi lua antibioticele necesare pentru a garanta vindecarea. Fac povestea scurta, dupa 6 luni de tratament, m-am vindecat. Daca doriti sa recititi experienta mea, o gasiti aici pe site: Povestea mea - Tuberculoza

Suntem in 2020, afectati de pandemia cauzata de COVID 19. Vazand simptomatologia acestui virus, deloc usor de depistat fara un test de specialitate, mi-am amintit de asemanarea acestor simptome cu cele de tuberculoza, de asemenea deloc usor de reperat. Poate fi un calvar cu alte cuvinte ca un doctor in Romania sa iti depisteze simptomele de tuberculoza la timp. 



Vreau sa trasez mai jos cateva comparatii intre COVID19 si Tuberculoza:

  • ambele sunt boli de natura infectioasa ce afecteaza plamanii;
  • cele doua boli au simptomatologii foarte similare, cum ar fi tusa, febra si dificultate in a respira; 
  • TB totusi are o perioada mult mai mare de incubatie, boala nu incepe atat de agresiv ca si in cazul COVID19;
  • ambele boli, atat COVID19 cat si tuberculoza sunt transmise pe calea aerului prin tusa, stranut;
  • la fel ca si in cazul Covid 19, bacilii de tuberculoza sunt inhalati de catre o alta persoana, dar sistemul imunitar nu lasa boala sa se declanseze, putem spune ca cei care au inhalat bacilii de tuberculoza in plamani sunt asimptomatici;
  • TB poate fi mai infectioasa decat virusul covid 19, indicele de infectiozitate RO putand ajunge la 4, comparat cu 2.2 pentru cel de Covid;
  • tratamentul pentru Covid este inca unul discutabil, in general vitamina C si vitamina D iar boala trece in aproximativ 2 saptamani; in cazul tuberculozei tratamentul poate dura pana la 6 luni si presupune luarea unor antibiotice puternice ce vor omori bacilii din plamani;
  • ca si mortalitate, in jur de 1.5 milioane de oameni au murit de tuberculoza in 2018 ( ultimul an in care avem date de la Organizatia Mondiala a Sanatatii); pe de alta parte, decesele cauzate de Covid sunt in prezent in jurul valorii de 1.7 milioane de la data inceperii pandemiei; cifre apropiate in comparatie cu moartea cauzata de tuberculoza as spune....; 
Cred ca principala intrebare care se pune in prezent pentru bolnavii de tuberculoza sau pentru fostii bolnavi de tuberculoza este daca acestia sunt mai expusi decat alte categorii ale populatiei impotriva Covid 19. 
Raspunsul este dificil de dat, dar recomandarea este de a fi vigilenti, totusi plamanii nostri au avut de suferit de pe urma tuberculozei, si chiar daca ne-am vindecat exista un risc in acest sens.
Voi ce parere aveti? 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Povestea mea : Un intrus-Tuberculoza

Povestea lui L.